Sunday, July 17, 2011

~ My Work~

Assalammualaikum....
Agak penat jg menyiapkan assgnment public speaking. Kata cine masa bukan masalahnya tetapi kekurangan peralatan. Dgn hanya berbekalkan hp aku yg hanya mempunyai 3.2 mega pixel dan hp Tina, Alhamdulillah siap jg kerja kami. Salah satu maslah kami ialah bila hp aku buat hal di saat- sat akhir. “jam”. Geram pun ada. Tp aku patut berterima  kasih “kepadanya”. Kerana aku “memaksanya”bekerja melampaui kudratnya. Aku syg sngt hp tu.. walau macamana dia meragam, walau macamana pun aku kena perbaiki kerosakannya aku x akan sesekali meninggalkannya selagi dia masih boleh di pakai.  Sampai pukul 2 pagi. aku ngan cine berjaga menyiappkan asgnmt, ingtkan dpt siap awal... lucu jg perbualan kami yg awalnya rancak semakin “slow” masing2 pun penat n x sbr nak siapkan asgnmt nie.
1st time lambat pg kelas public speaking. Demi  Allah , aku x suka dtg kelas lambat... rasa mcm lambt jer kereta cine bw. Walhal sama jer masa perjalanan. Tapi mungkin mahu cepat hati terasa lambat. Nasib baik ada cine... di saat-saat akhir dia dpt burn dvd, laptop aku x dpt buat. Aku x tahu software apa yg ada dlm laptop aku since dia baru jer kena format, thanx to Amir yg tolong format laptop aku.. Jd pening jglah time nak buat baru explore kegunaan software. Semak dah dekstop aku ngan software2 tu hahahahahaha. Tetiba cine tanya pasal scene tambahan yg aku suruh add bg tambahkan masa video kami.
Cine: bro bila ko fikir idea tu? Masa ko baru bangun or masa mandi?
Aku ketawa yelah actually benda tu spontan jer sebenarnya
Aku: bro.. spontan tu bro. Time ckp ngan dorg time tu juga aku fikir
Aku agak lucu jg ar yalah dia ingat aku plan benda tue... aku siap memvolunteerkan diri jadi jurucakap bagi setiap yg scene, yg lain jd watak dalam scene. Aku rasa macam leader n director plak bgtahu apa dorg buat. Hahahahaha. Aku ingin minta maaf ngan cine yalah aku ambil gambar dia sampai part mulut jer. Demi Allah bro. Aku xda intention pun buat mcm tue. Susah jg mahu ckp. Tapi i admitted my mistakes. Huhuhuhuhuhu…
Now hanya tinggal assignment  major. Presentation. Ya Allah permudahkanlah urusan aku ngan cine. Aku harap dpt tingkatkan pointer dalam sem nie….. Insya Allah.  Saja jer tulis2 sementara tunggu waktu asar menjelang tiba. Sedap rasa hati bila menanti waktu solat. J

Assalammualaikum….

No comments:

Post a Comment