Saturday, June 28, 2014

Salam Ramadhan Al-Mubarak


Assalammualaikum.









Lamanya tak update blog. tak tau apa nak dikongsi sebenarnya. Alhamdulillah, dengan izinNya Insha Allah besok hari pertama kita akan berpuasa. Alhamdulillah sy baru selesai solat terawih di masjid Universiti Malaysia Sabah (UMS) dekat dengan rumah. Jemaah tidak ramai sangat memandangkan ramai pelajar telah pulang disebabkan cuti semester telah bermula... salah satunya adik sy lah tu. Ramadhan kali ini first time puasa dengan abam di KK selepas habis degree. yalah last year i kat LD jer. kesian Abam sambut bday temankan aku. coz ada perkara nak settle kan sebelum blah KK.

Saya ingin mengucapkan syukur kepada Allah S.W.T kerana adik bongsu sy Khairi Mannan bin Abd Haman mendapat keputusan yang cemerlang dlm SPM. dan Alhamdulillah dia baru shj melanjutkan pelajaran ke Universiti malaya dalam asasi SainS hayat. Kak Long doakan semoga Kayi(panggilan Manja) sentiasa cemerlang di dunia dan Akhirat. Jangan lupa Allah, tunaikan solat, memperbanyakkan selawat , jangan lupa Mak bapa dan keluarga. terima kasihlah dengar juga cakap kak long. walaupun dulu x suka kan. Alhamdulillah semuanya untuk kebaikan kayi. dan sekarang pandangan kak long penting juga... terasa diri dihargai. ceh....

Sebelum tu tahniah kepada BFF saya yang tercinta.sapa baca blog ni tahulah. Alhamdulillah dia baru sahaja melahirkan anak sulung beliau. Mujahid Iman Alfateh. masya Allah coooomel sangat. mata lu la bro. xper ciksiti sayaaang. Tunggu ciksiti pulang yer. Berlagak muda takmo "mak" di depan.

Akhir kata sy doakan semoga Ramadhan kali ini membawa nur kepada kita semua, mempertingkatkan amalan kita, bermuhasabah diri dalam menjadi insan yang lebih baik dari sebelumnya dan semoga Allah sentiasa melimpahkan rahmat dan keredhaanNya kepada kita semua. Allahumma Aamiin.

p/s kredit pic dr pkck google.

wassalam


1 comment: